Daniel Jacobsson|31 maj, 2026, 22:54

Jag väljer att spela på BLGM i det här mötet. Här är några anledningar varför jag tycker det är ett bra spel:

  • Norge och Sverige har goda ersättare till Haaland och Gyökeres.

  • Lagen förväntas rotera en del under matchens gång – vilket brukar öppna upp matchbilden.

  • Jag ställer mig frågandes till båda lagens defensiv.

100% upp till 500 kr

Omsättningskrav: 6x, min. odds 1.8

18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se

Stjärnorna saknas

Både Ståle Solbakken och Graham Potter meddelade att deras stjärnor längst fram i offensiven, Erling Haaland och Viktor Gyökeres, saknas i träningsmatchen på Ullevål i Oslo under måndagskvällen. Norge har dock goda ersättare, precis som Sverige, och dessa spelarna vill säkerligen göra vad man kan för att visa upp sig i det här läget. Norge ersätter honom med Alexander Sörloth och Jörgen Strand Larsen medans Sverige kan ersätta med Alexander Isak, trots att han inte förväntas spela 90 minuter ännu. Utöver dessa har båda lagen rejäla offensiver, det finns kvalitet i mycket och en spelare jag tycker ni skall hålla koll på är norrmannen Antonio Nusa, en riktig klasspelare.

Öppen matchbild

Både Norge och Sverige skall spela två landskamper på kort tid och har extremt stora trupper uttagna till den här samlingen och stundande mästerskap. Det kommer betyda att alla kommer få chansen och vi kan se mängder av spelare redan under måndagskvällen. Det lär göras en hel del byten och som alla vet brukar det öppna upp matchbilden rejält i slutändan. Det kommer säkerligen bli lite kamp till en början, men när tränarna släpper på spärrarna och luftar avbytare släpper även fokus och matchplan till en del. Jag tror att det här derbyt mellan två grannländer blir underhållande sett till läget och så vidare. Båda lagen gör mål känns kanon på förhand!

fotboll, landskamp
|
units: 2/5 - spelstopp: 19:00
Norge - Sverige
18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se | Oddset kan förändras

Allt innehåll på Speltips.se är avsedd för dig som är 18+. Spelar du för mycket? Kontakta Stödlinjen.