Arvid Snacke|3 juni, 2026, 16:27

Jag väljer att spela på hemmalaget i det här mötet. Här är några anledningar varför jag tycker det är ett bra spel:

  • Båda lagen lär snurra en del på spelarna vilket kommer skapa ytor och spelare som vill bevisa sig

  • Sverige har starka målgörare

  • Sverige lär vilja testa nya grejer inför turneringen.

Vbet

100% upp till 500 kr

Omsättningskrav: 6x, min. odds 1.8

18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se

Fiaskot i Norge

Sveriges inledande träningsmatch mot Norge var inget annat än ett fiasko. Jag kan dock inte riktigt förstå varför vi väljer att spela en träningsmatch mot en nation som vi har en så stark rivalitet med. Jag förstår inte heller varför vi ska spela den sista förberedande matchen hemma på nationalarenan i stället för att börja ladda upp i USA. Menmen, detta är inte rätt forum för mig att gnälla. I stället ska vi fokusera på att hitta ett vettigt speltips inför torsdagens möte mot Grekerna.

Sverige har en relativt svag defensiv, det såg man minst sgat mot Norge, oklara positioneringar och röriga ingripanden. Man ställs nu mot Grekland som egentligen har ett ganska starkt landslag men Grekland lyckades ändå inte ta sig vidare till mästerskapet.

Inget att förlora

Alexander Isak hoppade in efter dryga 60 minuter borta mot Norge och gjorde det faktiskt enormt bra när han på egen hand snurrade upp en norrman på läktaren och dunkade in bollen i bortre, nu väntas Liverpoolstjärnan starta tillsammans med Premier Leaguemästaren Viktor Gyökeres på topp, två av Europas bästa anfallare och tillsammans lär de låsa några baljor för blågult.

Dessutom tror jag överspelet är bra med tanke på att inget lag har något ann förlora denna match, man vill testa nya grejer och snurra runt lite på spelarna. Jag lirar över 2,5 mål hos Vbet till 1.85!

fotboll, träningslandskamp
|
units: 2/5 - spelstopp: 19:00
Sverige - Grekland
18+ | Regler & Villkor gäller | Stödlinjen.se | Oddset kan förändras

Allt innehåll på Speltips.se är avsedd för dig som är 18+. Spelar du för mycket? Kontakta Stödlinjen.